מוסקבה, 28 בפברואר 2018.- שר התקשורת ותקשורת ההמונים של הפדרציה הרוסית ניקולאי ניקיפורוב נאם בישיבה ה-430 של מועצת הפדרציה של האסיפה הפדרלית של הפדרציה הרוסית במסגרת שעת הממשלה בנושא "על נושאים עכשוויים בפיתוח תקשורת ומידע טכנולוגיה בהקשר של היווצרות כלכלה דיגיטלית בפדרציה הרוסית". הנה הטקסט של נאומו.

"עמיתים יקרים!

מהי תוכנית "כלכלה דיגיטלית" שכבר מאושרת, אילו מטרות היא מכוונת להשיג? והכי חשוב, הוא מכוון ליצירת סביבה משפטית נוחה לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות במשק, הגדלת מיומנויות בתחום הטכנולוגיות הדיגיטליות של ארגונים רוסיים, ופיתוח תשתית לעיבוד נתונים. כל הכלכלה הדיגיטלית עוסקת באופן שבו אנו אוספים, מעבדים ומשדרים נתונים. זאת כדי להבטיח את חוסן הסייבר שלנו. כולנו מבינים את החשיבות של זה במצב הגיאופוליטי שלנו. וכמובן, מדובר בפיתוח ההון האנושי. למעשה, כל ההיבטים, בדרך זו או אחרת, קשורים לבני אדם, עם המומחים המובילים שלנו שיוצרים ומפתחים את הטכנולוגיות הללו.

התוכנית מספקת פיתוח והטמעה של מספר פלטפורמות לאומיות דיגיטליות לתמיכה בפעילויות מחקר וחיבור מוסדות חינוך ובריאות שאינם מחוברים או מחוברים במהירות לא גבוהה מספיק לאינטרנט. יישום התוכנית ידרוש אינטראקציה הדוקה בין המדינה, העסקים והמדע.

המטרה העיקרית היא ליצור עשר חברות לאומיות מובילות - האלופות הלאומיות שלנו, שיועילו לדיגיטליזציה של הכלכלה הרוסית ויתפסו את מקומן הראוי בשוק העולמי. זה בדיוק מה שאתה צריך להתמקד בו.

אתעכב ביתר פירוט על מה שכבר נעשה בתחום התקשורת וטכנולוגיית המידע. אלו הנושאים המסורתיים שאנו דנים עמכם בשעות הממשלה ובישיבות עבודה, במסגרת עבודתנו באזורים.

ההישג החשוב ביותר שלנו מנקודת המבט של הכלכלה הדיגיטלית הוא יצירה ותפעול של שחקנים משמעותיים בשוק. אלה הם Yandex ו-Mail.ru, יצרנית הסימולטורים הימיים ומערכות ניווט אלקטרוניות Transas, פלטפורמת המודעות האלקטרונית Avito, הרשת החברתית VKontakte, החברה המייצרת פתרונות אבטחה דיגיטליים Kaspersky Lab ורבים אחרים. זה נעשה, בין היתר, הודות למורשת החינוכית הבסיסית האקדמית ולמדיניות המשמעותית בתחום הטכנולוגיות החדשות.

רגולציה מוסמכת של תעשיית התקשורת הובילה לכך שברוסיה יש את אחד המחירים הנמוכים ביותר לתקשורת ולאינטרנט בעולם. למרות העובדה ששטח ארצנו מצריך השקעות ענק, שאף מדינה אחרת בעולם לא מתמודדת איתם. טכנולוגיית תקשורת LTE מהדור הרביעי זמינה בשטח שבו חיים 70% מהאזרחים שלנו. במהלך חמש השנים המדווחות גדל מספר המשתמשים במדינה מ-46% ל-75%. כ-70 מיליון מבני העם שלנו נושאים איתם כל הזמן מכשיר נייד כזה או אחר ומשתמשים בו באינטרנט כדי לארגן את עבודתם היומיומית. וזהו המניע של הדיגיטליזציה של מספר תעשיות.

תמיד הקדשנו תשומת לב רבה לפרויקט לביטול הפער הדיגיטלי. נושא זה תמיד היה רלוונטי עבור הפדרציה הרוסית. ברצוני לדווח כי במהלך תקופת הדיווח הצלחנו להניח כ-46 אלף ק"מ של קווי סיבים אופטיים שהגיעו ל-5.6 אלף ישובים. והעבודה הזו נמשכת במלוא המהירות. אלו התנחלויות שבהן התקשורת פשוט לא הייתה מגיעה ללא התיקונים המתאימים לחוק הפדרלי "על תקשורת". והיום יש סביבה מפותחת במלואה להמשך הבנייה של אותה כלכלה דיגיטלית. הרשו לי להזכיר לכם על הפרויקטים המרכזיים שיושמו במזרח הרחוק: אלו הם קווי תקשורת תת-מימיים לאורך קרקעית ים אוחוטסק סחלין - מגדן - קמצ'טקה, פרויקט ביקוטיה, בו הייתה בעיית החיבור בין אזורים מיושבים. חריפה במיוחד. בשנת 2017, האירוע האמיתי היה החיבור של נורילסק - עיר עם אוכלוסייה של 180 אלף איש, שבה נוצרים כמעט 2% מהתמ"ג, כל השנים הללו לא היה קו תקשורת קווי. זה היה חג אמיתי, כל העיר יצאה לרחובות וחגגה את העובדה שאין כיום אי שוויון דיגיטלי, ויש גישה לאינטרנט מהיר וזול בהשוואה לתקשורת הלווינית שהייתה קיימת קודם לכן.

נמשיך ביישום הפרויקט לחיבור ישובים קטנים. למרבה המזל, הצלחנו לפתור את הבעיה עם החסימה הפיננסית של הממשלה, ומשיכת כספים ממוקדים מקרן השירותים האוניברסליים לתקשורת אינה מתקיימת יותר. כל הכספים הללו משמשים היום כדי לפתור את הבעיה שנקבעה בחוק הפדרלי. העבודה לחיבור מוסדות בריאות לערוצי תקשורת מהירים בעיצומה. הרשו לי להזכיר לכם כי נשיא ארצנו הציב משימה זו לממשלה בהודעתו השנתית ב-1 בדצמבר 2016. השנה נשלים את העבודה הזו.

ב-2017 חיברנו יותר משלושת אלפים מוסדות רפואיים. כעשרת אלפים יחוברו ב-2018. עבודה זו מתבצעת במקום. יש לזכור שבאזורים מיושבים שבהם מגיעה תקשורת מהירה, חיים אנשים ונוכחים ארגונים נוספים, ולא רק בית חולים, שירוויח מהשימוש בטלרפואה וטכנולוגיות המידע הרפואיות החדישות ביותר. האינטרנט יגיע לבתים, רשויות מקומיות, בתי ספר, ספריות, מוסדות תרבות וכדומה.

שירותי ממשל אלקטרוניים מתפתחים באופן פעיל. 65 מיליון מהאזרחים שלנו רשומים בפורטל שירותי הממשל המאוחד. האמון בסביבה הדיגיטלית עצמה, בדרך האלקטרונית של אינטראקציה בין אזרחים ועסקים עם המדינה, גובר. כפרויקט בולט, ברצוני להזכיר את הצבעת הנפקדים האלקטרונית בהקשר של ההצבעה הקרובה בבחירות לנשיאות ב-18 במרץ 2018. כעת ניתן לקבל תעודת נפקד באמצעות פורטל השירותים הממשלתיים. כמיליון אזרחים השתמשו בשירות של בחירת קלפי. זה מצביע על כך שהטרנספורמציה הדיגיטלית מגיעה אפילו לנושאים שמרניים רגישים מבחינה פוליטית כמו ארגון בחירות.

מה צריך לעשות עכשיו כדי שהטרנספורמציה הדיגיטלית תיצור באמת את התנאים להאצת הצמיחה הכלכלית ברוסיה? עלינו להסיר את החסמים הנותרים מנקודת מבט חקיקתית. זו העבודה המשותפת שלנו.

בפעילויות העדיפות שאושרו במסגרת תכנית הכלכלה הדיגיטלית, הסעיף לשיפור המסגרת הרגולטורית כבר כולל הכנת תיקונים פוטנציאליים לכ-50 חוקים. הם מקובצים לעשרה חלקים נושאיים.

עלינו להגביר את עבודתנו בנושא החלפת יבוא והכשרת כוח אדם. יש כאן חשש רציני שמספר מומחי ה-IT, לא רק אלה שמתכנתים וכותבים קוד תוכנה, אלא בכלל, שמכניסים טכנולוגיות דיגיטליות מודרניות לעבודה של תעשיות וארגונים, אינו מוערך. במובן זה שאנו מכינים מעט מומחים כאלה, וצריך להגדיל את מספרי היעד לקבלה לאוניברסיטאות, לשים לב לנושאים של הכשרה מקצועית, כולל תיקון תכנית הלימודים בבית הספר.

תחרות בכלכלה הרוסית ובשוק העולמי היא, במובן מסוים, ספורט בעל הישגים גבוהים. אם מיזם הופך תחרותי יותר ב-1-2%, זה יכול לשנות את האיזון בשווקים המסורתיים המבוססים. ותחרות כזו על האחוזים הספורים הללו מתאפשרת דווקא הודות לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות. כי הגישות המסורתיות, במידה מסוימת, כבר מוצו.

תוכנית הכלכלה הדיגיטלית אינה תוכנית העוסקת בהוצאת כספי משלם המסים והגדלת הוצאות התקציב. מדובר במידה רבה ביצירת תנאים ובין היתר במשיכת השקעות פרטיות. אחד הנושאים החשובים העומדים לדיון גם הוא נושא השותפות הציבורית-פרטית, הכרוכה במנגנון הזיכיון בשימוש ופיתוח מערכות מידע.

אל לנו גם לשכוח שהכלכלה הדיגיטלית היא לא רק תקשורת, תכנות ומידע. זה משפיע על מגוון רחב של תעשיות: חינוך, בריאות, מסחר, פיננסים. שום תעשייה לא יכולה להתרחק. בהקשר זה ברצוני לגעת במצב הנוכחי בפיתוח שירותי הדואר, משום שהדיגיטליזציה של המשק משנה את התפקיד המסורתי של מפעילי הדואר הלאומיים בחיי המדינה. אם קודם לכן "הדואר הרוסי" נתפס בעיקר כמבנה המעביר מכתבי נייר, כיום זוהי רשת הפצת סחורות. במהלך חמש השנים האחרונות, מספר החבילות הבינלאומיות המעובדות מדי יום השתנה באופן דרמטי. בעבר עברו כ-80 אלף חבילות בינלאומיות ביום, כיום מדובר ביותר ממיליון חבילות. והמספר הזה יגדל. זה יהיה ריאלי להעריך את זה בשני מיליון חבילות ביום, בשלוש. חלקו של המסחר האלקטרוני יגדל ביחס למחזור המכירות המסורתי שלנו, כולל ברשתות השיווק המסורתיות. אבל עלינו לנצל את ההזדמנויות הללו לא רק כדי לקבל חבילות מחו"ל, אלא לספק זרימת יצוא נאותה וליצור תנאים במונחים של מיסוי, תקנת מכס, צורות אחרות של גירוי יצוא ותמיכה לעסקים קטנים כדי להשתמש בהזדמנויות אלו.

שינויים טכנולוגיים מתרחשים מהר מאוד. כבר נתתי דוגמה לגבי השינוי במספר משתמשי האינטרנט. עלינו לממש זאת וליצור תנאים כך שהמפעלים שלנו, הכלכלה שלנו, כולל איכות החיים של האזרחים, ייהנו מהאתגרים החדשים שהמהפכה הטכנולוגית מציבה בפנינו.

אנו מאמינים שמבחינת שיתוף הפעולה עם המחוקקים והוועדות הרלוונטיות, לפנינו עבודה מעניינת מאוד. וכמובן, אנו אסירי תודה לתמיכה הפוליטית שיש לתכנית הכלכלה הדיגיטלית היום ברמת נשיא ארצנו, ברמת ראש הממשלה, המעורבים ישירות בסדר היום היומי והחודשי ליישום. של התוכנית הזו."

מיכאיל קזיניק, מבקר אמנות ומחנך, הקדיש את כל חייו לשרת אמנות. הוא מדבר בצורה פשוטה וברורה על מוזיקה, ספרות וציור. הוא מתרגם בקלות תיאוריה שרחוקה מהמציאות למשהו פשוט, דחוף ומעניין.

על חינוך

בתי ספר צריכים להשתנות בכל העולם. ילדים לא רוצים ללכת לבית הספר, ההורים צועקים: "זה לא בטוח שם!"

ילדים צריכים לפתח דרך חשיבה אחרת, אמונה בכוח שלהם. אל תכריח את ילדך ללמוד מוזיקה, אלא עזור לו לגלות את הפוטנציאל היצירתי שלו.

על המאה ה-21

אם עידן החיסכון הבא של הרנסנס לא יגיע במאה ה-21, אז זה נכון לחלוטין שבמקומו יבוא עידן של סתימות.

על גאונים

האנושות ניזונה ומתפתחת רק מיצירות הרוח שהשאירו מלחינים, סופרים ומשוררים גדולים. זו הציוויליזציה, זה שלום אמיתי. היום כל העולם השתגע עם הרעיון שלו של שוויון הזדמנויות, מגדר ואינטליגנציה.

אם כל האנשים גאונים, אז מה הפוטנציאל שלך? אדם שאין לו דרך חשיבה אחרת, אין לו קלות לייצר רעיונות, והיכולת לנטוש רעיון ברגע שהוא נפגע לעולם לא תהפוך לגאון.

על צ'ייקובסקי, רחמנינוב וציוני בית הספר

באיזו מערכת נקודות יש להשתמש כדי להעריך את היצירות המבריקות של צ'כוב וטורגנייב?

כשצ'ייקובסקי לימד בקונסרבטוריון, הוא היה כל כך חביב שנתן א' לכולם - לתלמידים חסרי המזל, החלשים והחזקים. מכיוון שהיה מלנכולי, הוא מיד התחיל לבכות אם הוא צריך לתת ציון רע.

יום אחד ניגש אליו צעיר גבוה ומסר בהתרגשות את הפתקים, והציג עצמו כרחמנינוב. צ'ייקובסקי החל לנגן את התווים ולפתע החל לבכות. כולם היו מבולבלים. התברר שהוא התעצבן כי אם לא ניתן לתת לאף אחד גבוה מ-A, אז הילד המבריק הזה הוא כמו כולם?

לאחר תקרית זו הציג צ'ייקובסקי מערכת דירוג חדשה. הוא צייר חמישייה, שם פלוס בצד שמאל, למעלה, למטה בצד ימין, והתברר שזו מערכת דירוג של תשע נקודות. הוא היה מאוד מרוצה!

על הגישה הגסטרונומית לאמנות

קלאסיקות הן הטקסט של הציוויליזציה. אם יש סוד של גאונים שיצרו יצירות מצטיינות, אז חייב להיות גם סוד של גאוני תפיסה. מכאן ברור שלא כולם יכולים להבין גאונות.

כמה זמן אדם ממוצע מבלה במוזיאון ליד ציור? 4-5 שניות. האמן השקיע כל כך הרבה מאמץ בציור הזה שאנשים היו עוברים ליד... מבלי להבין את הרעיון?

כל הציור אינו מתאר כל כך אלא אקספרס. למשל, אפשר לשמוע את השיחה הבאה ליד ציור של תפוח שצייר אמן הולנדי בסגנון ריאליזם: "הייתי אוכל את זה (בדיוק גישה גסטרונומית לאמנות יפה), אבל תפוחים פלמיים הם שונים, אני אעשה את זה" אל תאכל את אלה!"

אתה צריך להסתכל על ציורים של אמנים במשך זמן רב, להסתכל לפרטים, ואז עולם אחר לגמרי ייפתח לפניך!

אודות אהבה

אהבה היא האנרגיה הכי גדולה בעולם. כל מוזיקה נהדרת שנכתבה אי פעם על ידי אדם היא אהבה, כל שירה גדולה היא גם אהבה. הרי אלוהים ברא אנשים באהבה!

מיכאיל סמיונוביץ' קזיניק - המנהל המדעי של המרכז האירו-אסיאתי לעיצוב חברתי-תרבותי פרוספקטיבי של אשכול החינוך והתרבות במוסקבה, חבר בוועדה לשיתוף פעולה הומניטרי בינלאומי של ה-EOEC, מבקר אמנות ומחנך, מחבר ומגיש תכניות מקוריות למוזיקה ותולדות האמנות, פופולארי של מוזיקה קלאסית, מומחה למוזיקה של קונצרט נובל, פרופסור אורח במכון לדרמה בשטוקהולם, חבר כבוד באקדמיה הסלאבית האירופית לספרות ואמנות של בולגריה, דוקטור כבוד של RISEBA (בית הספר הגבוה לכלכלה בריגה הבינלאומי), פרופסור לאוניברסיטה המחלקה הפתוחה של MPEI, בעל מסדר "שירות לאמנות" על תרומתו לחיזוק שיתוף הפעולה ההומניטרי הבינלאומי.

מועצת השלטון של אשכול החינוך והתרבות במוסקבה

הכנר, המרצה ומבקר האמנות הסובייטי והרוסי מיכאיל קזיניק נאם בישיבה של מועצת הפדרציה כחלק מהפורמט של "זמן מומחה".

סיפורו הוקדש למקומה של התרבות בחיי האנשים, חינוך נוער מוכשר ושמירה קפדנית על העקרונות הרוחניים שלהם.

מבקר האמנות המפורסם קרא למחוקקים להקדיש תשומת לב רבה לסוגיות הפיתוח התרבותי של האומה.

נקודות עיקריות מנאומו של קזיניק:

1. התרבות צריכה להיות במקום הראשון בתקציב הרוסי

אם המדינה שלנו, בעת תכנון התקציב שלה, הייתה כותבת "תרבות" כמספר אחת, אז כל שאר התחומים יעלו אוטומטית באחוזים רבים. אחוז אחד שנוסף לתרבות זהה ל-15% לבריאות או 25% לחינוך. אנחנו משוכנעים בכך כבר הרבה זמן. היכן שהתרבות במקום השני, הכסף לשירותי בריאות יצטרך לבוא במקום הראשון. כי אנשים בלי תרבות חולים. כל מדינה נהדרת בגלל מה שהיא תרמה לאוסף הציביליזציות בעולם, ולא בגלל כמה נקניקיות היא אכלה במשך תקופה מסוימת. תרבות זה הדבר הכי חשוב.

2. בית הספר מעמיד פנים בעקשנות שהוא מהמאה ה-19.

שאל כל מורה פילולוג בבית הספר על מה סיפור האגדה של פושקין על הדייג והדג. כולם יגידו: הסיפור הזה הוא על זקנה חמדנית שלא נשארה בלי כלום. עוד טיפשות. האם פושקין יבזבז זמן בגנות עוד זקנה חמדנית? זהו סיפור על אהבתו ללא תנאי של איש זקן. קל לאהוב אישה יפה, נדיבה, אינטליגנטית. נסה לאהוב אישה זקנה, מלוכלכת וחמדנית!

והנה הראיות. אני שואל כל פילולוג: "איך מתחיל סיפור הדייג והדג?" כולם אומרים לי: "פעם חיו זקן ואישה זקנה ליד הים הכחול מאוד." ימין? "נכון", אומרים פילולוגים. "נכון", אומרים אנשי האקדמיה. "נכון", אומרים הפרופסורים. "נכון", אומרים התלמידים. "פעם גרו זקן וזקנה ליד הים הכחול מאוד..." זה לא בסדר! זה לא יהיה פושקין. "פעם חיו זקן וזקנה", זו ההתחלה הכי רגילה של אגדה. ומפושקין: "איש זקן גר עם הזקנה שלו". האם אתה מרגיש את ההבדל? כי זה שלך. פושקין נותן את הקוד: שלו, יקירי, 33 שנים ביחד. בשר הבשר.

בשלב הבא אני שואל את הפילולוגים, איפה הם חיו? "טוב, ליד הים! ממש ליד הים!" וזה לא נכון. ליד הים הכחול ביותר. זה הקוד השני של פושקין. כרצונה של הזקנה, היא מפסיקה להיות שלה, והים משנה את צבעו. זכור? "הים הכחול הפך מעונן ושחור."

כל מה שאני מדבר עליו עכשיו זה על תרבות. על בית ספר אחר, על מורים חכמים שיעשו דבר כזה שילדים יקראו אז ספרים כל הזמן הפנוי, ולא יגלשו באינטרנט, וכל מיני "פרעונים" וקבוצות עם גסויות. ובית הספר מעמיד פנים שהוא מהמאה ה-19. מאותם זמנים שבהם היו שתי תוכניות בטלוויזיה: הראשונה - ברז'נייב, השנייה - קוסיגין. והעיתון "פרבדה".

3. מורים נחותים ברצינות מהאינטרנט.

אנחנו חיים בעולם אחר לגמרי. הכל חייב להשתנות, כי היום מורים הם לא מודיעים. לא איבן פטרוביץ', שאמר לקרוא את עמוד 116 על Chomolungma. והאינטרנט, שיש לו 500 אלף קישורים ל- Chomolungma, הפסגה הגבוהה בעולם. משם תוכלו ללמוד על טיבט, על תרבויות עתיקות, על ידע קדום, על צל של מורה וכו'. איזה מין בית ספר זה? כיום, כל נער אינטרנט רגיל יעניק 100 נקודות מראש לאיוון פטרוביץ' הישן והטוב, שבביתו יש את הספר "שיטות הוראת גיאוגרפיה בכיתה ה' של בית הספר התיכון".

4. ילדים צריכים לשחק משחקים ספרותיים.

בית הספר צריך להיות מונע על ידי שמחה. לילדים שלנו יש רק עשר שנים, השנים הכי טובות בחייהם הן מגיל 6 עד 16. מה אנחנו עושים להם? במשך עשר שנים, שש שעות ביום - זה לא פשע? עם דיבור כזה, עם רטוריקה כזו, זה הרבה פעמים מפחיד אותי. מדוע אף מורה בבית הספר, כשסיפר את האגדה על הכומר ובלדה, לא סיפר לילדים את האמת? שכל "סיפור הכומר ופועלו באלדה" מאת פושקין הוא מאבק בין שני צלילים? פופ הוא "o", ו"בלדה" הוא "א". פופ אומר, בסדר, זה עגול, ומשמאל לימין זה נקרא באותו אופן - "פופ", "פופ".

מיכאיל קזיניק: "תרבות היא האלפא והאומגה של הציוויליזציה. זה הדבר היחיד שמייצג את האנושות בהרמוניה ובמשמעות אמיתית. תשובות לשאלות רבות נמצאות בספר "הילדים" שלי "גימלט בארץ האור"

תקן דיבור משכנע

כיום, הסטנדרט לדיבור מעורר השראה ומשכנע הוא הרצאות TED. המוטו של TED: למידה דרך כיף. משמעות הדבר היא העברת רעיונות בצורה מרתקת ומובנת.

אם לאדם יש כישרון להציג רעיונות בצורה קלה ומרגשת, זה מגביר את יכולת ההשפעה שלו.

הנאום של מיכאיל קזיניק במועצת הפדרציה, שפוצץ את האינטרנט, הוא לדעתי דוגמה לנאום מרשים שאין דומה לו.

כל נאום של הדובר הזה הוא אירוע, תגלית, "פיצוץ מוחי" חיובי. וזה לא מקרי שמיכאיל קזיניק היה שותף בכנס TED, ודיבר על נושא עם הכותרת הפיגורטיבית "בית הספר מת. יחי בית הספר!

אילו תכונות יש להרצאות בסגנון TED וכיצד זה בא לידי ביטוי בנאומו של מיכאיל קזיניק? האם הנאום שלו יכול להיקרא לא רק מרשים, אלא גם יעיל? איזו השפעה הייתה לו על גורל התרבות הרוסית?

רגשיות כדרך להעברת הרעיון המרכזי, המסר המרכזי

הסטנדרט להרצאת TED כרוך ביכולתו של הדובר להעביר לקהל תשוקה לנושא ומחויבות למסר. אנשים מרגישים את מקור ההשראה אצל הדובר עצמו, שגם חי וגם אכפת לו ממה שהוא מדבר עליו. הנאום שלו אינו מונוטוני ומדעי, אלא מלא ברגשות, דימויים חיים ומדגשים.

המנטור שלי לדיבור בפני קהל, נשיא גילדת דוברי הוליווד, קלאוס הילגרס, ניסח זאת כך: "ההשפעה על הקהל היא שאתה עצמך ונהנה ממה שאתה עושה".

בנאום חזק, שיש לו השפעה רגשית עוצמתית, הרעיון המרכזי תמיד נראה בבירור, מה שסטניסלבסקי כינה משימת העל. זו המטרה העיקרית של הנאום, מה שהדובר רוצה לשתול את הרעיון במוחם ובלבם של אנשים.

הנאום צריך להיות לא רק מרשים, אלא גם יעיל. אתה לא יכול פשוט להגיד את הטקסט. המטרה של כל נאום היא לשנות את תפיסת העולם של אנשים, לשנות את נקודת המבט שלהם למושלמת יותר. הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות במהלך נאום פומבי הוא שאנשים עזבו באותה הדרך שבה הגיעו, שום דבר לא השתנה.

בהכנת נאום דובר מקצועי תמיד שואל שאלות שקובעות באיזו מידה הוא יכול לנסח את המטרה שלו: "למה הקהל צריך להקשיב לכל זה? אילו דברים יקרי ערך הם ילמדו? מה הקהל שלי צריך לעשות לאחר ההרצאה? למה אני רוצה להוביל אותם?

הרעיון המרכזי הוא מסר מנוסח בצורה ברורה המתייחסת למטרת הנאום. זהו ה"שארית היבשה", מושג סמנטי, ביטוי שאמור להישאר במוחם של אנשים, גם אם הם ישכחו את כל מה שאמרת. אנשים לא יוכלו לשנן כל מה שנאמר, אבל הם יזכרו דוגמאות חיות ורעיונות בודדים.

נאומו של מבקר האמנות מיכאיל קזיניק בפני מועצת הפדרציה הוא דוגמה מצוינת לנאום הבנוי על עיקרון דרמטי רגשי. לנאום שלו, כמו למחזה טוב, יש התחלה, התחלה, שיא ופירוק. הוא מחנך באמצעות דוגמאות בידור, סיפורים והלם תרבות.

כך משמיע מיכאיל קזיניק את הרעיון המרכזי של נאומו ממש בתחילת נאומו: "הקשבתי לאילו בעיות חשובות וחמורות יש לך לפתור, ועכשיו אני רוצה לקחת את השיחה לעולם קצת אחר, בכיוון אחר. עבור חלק זה ייראה מוזר, אבל עבור אחרים זה טבע, משמעות. אני אגיד עכשיו ביטוי אחד, שלאחריו אתחיל להוכיח שאני צודק. אם המדינה שלנו, בעת תכנון התקציב שלה, הייתה כותבת "תרבות" כמספר אחת, אז כל שאר התחומים יעלו אוטומטית באחוזים רבים. אחוז אחד לתרבות זהה ל-15% לבריאות ו-25% לחינוך. למה? עכשיו אני אנסה להוכיח את זה".

הוא מעביר את הרעיון הזה בצורה מאוד פיגורטיבית, עם הרבה דוגמאות חיות מהספרות, וחוזר עליו בווריאציות שונות כמה פעמים לאורך הנאום.

לחזור על הרעיון המרכזי מספר פעמים במהלך נאום כדי שייזכר וישפיע זה מה שאני מכנה עקרון סטירליץ. זוכרים את המשפט מהסרט "שבעה עשר רגעים של אביב": "שטירליץ ידע שזכורים את ההתחלה והסוף של מסר"?

הנה איך מיכאיל קזיניק משתמש בעקרון זה של חזרה על הרעיון המרכזי.

באמצע הנאום הוא שוב מדגיש את המסר המרכזי, שתפיסתו יכולה להתגבש כך: "תרבות צריכה להיות במקום הראשון בתקציב המדינה".

הנה קטע מנאומו: "מהי תרבות? סגידה לאור. מי זה אור? זהו אל האור. וכת היא פולחן. המשמעות השנייה, הלטינית של המילה "תרבות" היא טיפוח. כשהשמש זורחת, היא מטפחת ונותנת צמיחה קדימה. תרבות תמיד באה במקום הראשון כי זה טיפוח הנשמה. הפלנטה מתכופפת לאור, לא לחושך. היכן שהתרבות במקום השני, הכסף לשירותי בריאות יצטרך לבוא במקום הראשון. אנשים ללא תרבות חולים. אפילו אונקולוגיה היא תוצאה של מחסור באור. זוהי חושך. אני מכיר אנשים שחיים בזכות הסרטים שלי על תרבות. כל סרט הוא ניסיון לפתוח את נשמת האדם, לספר סוד".

במהלך נאומו תומך הדובר ברעיון המרכזי בטיעונים חזקים. מהם טיעונים חזקים? בירור מושגים, סיפורי חיים (איך זה היה, איך זה הפך להיות, מה קרה ולמה), סטטיסטיקות, הדגמות (במהלך ההופעה קזיניק מנגן בכינור, ממחיש את הרעיון שלו). כל זה מפנה את תשומת הלב לנושא ומשאיר את הקהל מתעניין לאורך כל הזמן המוקצב לדובר.

בסיום הנאום הוא חוזר שוב על הרעיון המרכזי ומסכם את הנאום: “זוכרים, נהגו לכתוב: הכינור ניגן, בכו? למה אף אחד לא בוכה היום אחרי קונצרט בפילהרמונית? ומשהו חסר. ויום אחד הבנתי מה חסר. אני לא צריך שעה, אלא כנס שלם על תרבות, כדי שלא תאשר את המקום השני בתקציב המדינה לתרבות. כדי שתאשר רק את המקום הראשון. טיפוח הנשמה הוא העיקר. בלי זה הכל אבוד. כל מה שאנחנו עושים הוא שווה ערך לתרבות. תן כסף למקום הלא נכון - הם יוציאו אותו במקום הלא נכון. לכל מדינה יש ערך בגלל מה שהיא תרמה לאוצר העולמי של הציוויליזציה, ולא בגלל כמה נקניקיות היא אכלה".

וסטניסלבסקי היה מאמין בזה!

אילו טכניקות אחרות מאפשרות למיכאיל קזיניק השפעה רגשית חזקה להפליא על המאזינים?

כדי להבין זאת, נפנה למערכת של סטניסלבסקי. העקרונות של מערכת זו תקפים לא רק עבור שחקנים, אלא גם עבור דוברים. הבה נסתכל על שני מושגים חשובים ממערכת זו: פעולה בימתית ואמונה בנסיבות המוצעות.

פעולות על פי סטניסלבסקי הן מאבק נפשי עם מכשולים. זה עונה על השאלה: למה הם לא עושים את זה? לדוגמה, תרבות צריכה להיות המוקד העיקרי של תקציב המדינה. למה זה לא נכון? האם הכל עניין של בורות? נילחם בבורות. הדרך להילחם: אנחנו שואלים שאלות לא נוחות בעצמנו ועונים עליהן בעצמנו.

כך עושה את זה מיכאיל קזיניק. הוא שואל את השאלה: "למה הכינור ניגן בעבר וכולם בכו, אבל עכשיו לא?" והוא עצמו עונה: "כי משהו נעלם... אנשים ללא תרבות חולים, אפילו אונקולוגיה היא תוצאה של חוסר אור." לאורך הרצאתו הוא פונה לקהל בשאלות מעוררות מחשבה שמשנות נקודת מבט על דברים חשובים שידועים אך לא מובנים היטב.

העיקרון של "אמונה בנסיבות המוצעות" בא לידי ביטוי בעובדה שמיכאיל קזיניק, כדובר, לא מפחד להיראות קומי, מכיוון שהוא מאמין במה שהוא אומר. הוא מדבר על הסיפור שלו ועל מה שנוגע בו אישית מבחינה רגשית. נאומו של הדובר הזה מלא במטאפורות שהופכות את הנאום למאוד חי ודרמטי: "טיפוח הנשמה", "כוכב הלכת משתחווה לאור, לא לחושך" וכו'.

מאסטר בסיפורים חיים וחידוש מצגת

בואו נסתכל מקרוב על המאפיינים הייחודיים של הרצאות בסגנון TED, כגון:
1 יכולתו של הדובר להמחיש את נאומו בסיפורים ובדוגמאות;
2 היכולת ללמד דברים חדשים ולהפוך נאום לבלתי נשכח, להציג את התוכן בצורה כזו שקשה לשכוח.

זה תואם את מיטב המסורות של הגישה היוונית העתיקה לדיבור בפני קהל: אמנות הנאום לא השתנתה מאז ימי יוון העתיקה. מייסד התקשורת העסקית, אריסטו, האמין ששכנוע חייב לכלול שלושה דברים: אתוס, לוגו ופאתוס.

האתוס הוא המבנה הפנימי של האדם, התכונות האופייניות שלו כדובר, אופן ההתנהגות האינדיבידואלי שלו. וזה מה שמשפיע על רמת האמון של הקהל.

לוגו הוא הצגה הרמונית של חומר, פנייה להיגיון בעזרת נתונים וסטטיסטיקות. יש לשלב לוגו עם מה שאריסטו כינה פאתוס. פאתוס הוא פנייה לרגשות, לב, לנשמה. במילים אחרות, כל רעיון צריך להיתמך בדוגמאות או סיפורים. לרעיון אחד - דוגמה אחת או שתיים או סיפור אחד.

האתוס המיוחד של מיכאיל קזיניק, צורת התקשורת הנוגעת והכנה ביותר, הכמעט ילדותית שלו, לא יכלו אלא לעורר אהדה אפילו בקרב קהל שמור כמו חברי מועצת הפדרציה.

בהיותו מבקר אמנות מבריק ובעל ידע ספרותי והיסטורי ייחודי, קאזיניק עושה שימוש מצוין בסיפור. הוא מספר סיפורים במיומנות ונותן דוגמאות ספרותיות "רוצחות", משלב בצורה מופתית "טיעונים ועובדות" ועושה זאת בדרכו הייחודית.

לדוגמה, הוא מנתח את האגדה של קרילוב "הארון".

זה נראה, למה? מה זה קשור להקצאה נוספת של כסף לתרבות - המטרה העיקרית שאותה שואף הדובר? בכנות, אני, כאדם בעל השכלה פילולוגית, התביישתי שאני, כמו רוב האנשים, כל כך לא הבנתי את המשמעות של יצירה ספרותית מפורסמת. מסתבר ש"הארון פשוט נפתח (הדגש הוא לא על המילה "פשוט", אלא על המילה "נפתח"), כלומר לא היה סוד לפתיחת הארון, שאפילו המאסטר מעולם לא מצא, אלא הייתה טיפשות אנושית פשוטה שהובילה לכך שאנשים נוטים להגזים בבעיות ולסבך דברים במקום להניח תחילה שהמכסה מעולם לא היה סגור. האנלוגיה למצבי חיים היא פשוטה מאוד. לרבים מאיתנו זה קרה: למשל, הטלוויזיה לא עובדת. אנחנו קוראים לשיפוצניק, ומתברר שהסוללות בשלט פשוט מתות. המוסר הוא פשוט: אל תסבך דברים, תבדוק דברים פשוטים ומובנים מאליהם.

מיכאיל קזיניק עושה את הניתוחים ה"טעימים" הללו של יצירות ספרותיות כדי להראות כיצד החברה והחינוך התדרדרו מבחינה תרבותית, עד כמה שטחית אפילו המורים עצמם שולטים בחומר ולכן אינם מסוגלים לרתק ילדים בלימודיהם או להחדיר אהבה למדע , ספרות, אמנות, וזה אומר לחיים עצמם.

הרי תרבות וחינוך נועדו להכין את האדם לחיים, להפוך אותו למסוגל לשפר את העולם, להנחיל ערכי מוסר... ויצירות ספרות ואמנות גדולות מספקות קווים מנחים נכונים כל כך.

באמצעות הדוגמה של ניתוח האגדה של פושקין "על הדייג והדגים", מיכאיל קזיניק מראה כיצד עבודה זו, אם מובנת אותה כהלכה, יכולה ללמד סובלנות ואהבה לרעך, לא משנה מה הוא.

כך מנמק זאת הדובר המבריק שלנו: "תשאל כל מורה, והוא יגיד לך שזו אגדה על זקנה חמדנית. יקיריי, זה עוד שטות. האם פושקין יבזבז זמן בדיון על זקנה חמדנית אחרת?

בשלב זה, הדובר עושה הפסקה קצרה, שנותנת משקל למילים. הדוברים יודעים שהפוגה יכולה לפעמים לומר אפילו יותר ממילים. הפסקה מתאימה היא טכניקה רבת עוצמה להשפיע על הקהל.

ואז מיכאיל קזיניק אומר: "זהו אגדה על אהבה. על אהבתו ללא תנאי של זקן. קל לאהוב אישה אינטליגנטית ונדיבה. אתה מנסה לאהוב אישה זקנה, מלוכלכת וחמדנית. איך מתחילה אגדה? פעם חיו זקן וזקנה? לא. איש זקן גר עם הזקנה שלו. כי זה עדיין OWN. ואז: הם גרו ליד הים הכחול (הדגשה על המילה "כחול"). הים מפסיק להיות כחול, כמו שהזקנה מפסיקה להיות שלה. על מה אני מדבר עכשיו? על תרבות. לגבי בית ספר אחר. על מורים אחרים שיעשו דבר כזה שילדים יבלו את כל זמנם הפנוי בקריאת ספרים ולא בתמונות פורנוגרפיות. בית הספר מתיימר להיות מהמאה ה-19. לא, אנחנו חיים בעולם אחר. היום לא המורים הם מודיעים, אלא האינטרנט, שיש לו 500 אלף קישורים ל- Chomolungma.

אם תגידו לילדים שהכינור הוא הכלי הכי עליז, הם לא יאמינו, כי סימפוניה, חברה פילהרמונית, מיד מופיעה החושך. אבל הכינור נולד כתכונה של ליצן (דיאלוג בין שני חתולים, קטן וגדול, מתנגן בכינור). אם תראה את זה ככה, הילד אפילו לא ישים לב שהוא מנגן בכינור.

בית הספר צריך להיות מונע על ידי שמחה. השנים הטובות ביותר בחיי הילדים הן מגיל 10 עד 16 - מה אנחנו עושים איתם? אחרי זה הם יוצאים עם נאום כזה, עם כזה רטוריקה שאני מרגישה מפחדת. מדוע אף מורה לא סיפרה לילדים את האמת שהאגדה על הכומר ופועלו באלדה היא מאבק בין שני צלילים, "או" ו"א"? לאחר מכן, הילדים יהנו לשחק במשחקים ספרותיים. ומי יודע שהאגדה על התרנגולת ריאבא היא משל על מקרה? כל אדם מקבל הזדמנות בחיים: לא ביצה רגילה, אלא של זהב. והוא חייב להבין שלא מטגנים ממנו ביצים".

יצירות מופת, דוגמאות שאין להשוות - מה אני יכול לומר!

האם הסוף הוא הסוף?

המיומנות של הדובר בולטת במיוחד בתחילת הנאום ובסיומו.

ראשית, אתה צריך להיות מסוגל "להמיס את הקרח בקהל" וללכוד את תשומת הלב של המאזינים באופן מיידי. השלב האחרון של הנאום הוא המשמעותי ביותר מבחינה אסטרטגית. הרי המילים האחרונות ממשיכות להשפיע על המאזינים, גם לאחר שהנואם כבר סיים את נאומו.

המסקנה היא הרגע הטוב ביותר לשיא, ולכן הנאום חייב להסתיים בנימה רגשית גבוהה. כמו במוזיקה, אקורד הדיבור האחרון צריך להישמע במבטא עוצמתי, ליצור תמריץ, לגרום להתפרצות רגשית.

בסוף נאומו, מיכאיל קזיניק סיפר סיפור נוגע להפליא על האופן שבו מוזיקת ​​הכינור שלו סייעה ליצור קשר עם תרבות הדולפינים. הוא הוזמן לאירוע שנערך בים על ספינה, מקום הולדתה של תרבות הדולפינים, כדי לנגן עבורם מוזיקת ​​כינור. כמה מאות דולפינים שחו לצלילי הכינור והקשיבו.

ואז, כדי להשלים את הרושם, ניגן מיכאיל קזיניק את המוזיקה הזו בכינור עבור חברי מועצת הפדרציה. אני אישית בכיתי.

למה הסיפור הזה הפך לשיא? כי כך הדגים הדובר באיזו הרמה הגבוהה ביותר תפיסת התרבות בדולפינים ועד כמה היא התדרדרה באנשים.

הוא סיים את נאומו בפנייה לחברי מועצת הפדרציה: "יקירי, צפו בסרטים שלי. אני יודע שלמישהו יש בעיות עם מערכת העצבים, עם הבריאות, ובכלל קשה לשאת באחריות כזו כמוך. בבקשה לך לעולם אחר. אתה תעזור לעצמך ולבריאות שלך. אני מחבק אותך במוזיקה."

טעויות הנואם הגדול וניצחונותיו

מה התוצאה הסופית? האם הנאום המצטיין הזה השיג את מטרתו - לשנות את נקודת המבט של חברי מועצת הפדרציה על מקומה של התרבות בתקציב המדינה?

להלן התקציב שאומץ לשנת 2018 עבור סעיפים "חינוך", "בריאות" ו"תרבות": חינוך - 549.3 מיליארד רובל, בריאות - 363.2 מיליארד רובל, תרבות - 93 מיליארד רובל.

אז, נאומו של מיכאיל קזיניק עשה רושם רגשי חזק על הקהל, גרם למחיאות כפיים סוערות, אך לא הניע אותם לשים את התרבות במקום הראשון בתקציב. למה?

לדעתי, יש כמה סיבות.

1 הקהל, המיוצג על ידי מועצת הפדרציה, לא התייסר בתחילה בשאלה "להיות או לא להיות", האם יש צורך להקצות יותר כסף לתרבות או לא. לנאום המבריק הזה הקשיבו אנשים שאינם מקבלים החלטות בעצמם. במילים אחרות, לקהל הזה לא הייתה מטרה לשנות שום דבר בתחום הזה.

2 מהנאום לא היה ברור כיצד הקצאת עוד כסף לתרבות תעזור להעלות את הרמה התרבותית של החברה כך שתקרא יצירות ספרותיות, תאזין למוזיקה ותתפוס ערכי תרבות בצורה שונה. לא ברור למה בדיוק צריך להקצות את הכסף ולמה זה יהיה יעיל; מה היה קורה אם יושקע יותר כסף בתרבות, ואיך זה צריך לקרות.

אפשר לקרוא לנאום של מיכאיל קזיניק חינוכי (הם לא הבינו את חשיבות הנושא - הם הבינו את זה), אבל אי אפשר לקרוא לזה מכירה (הם הבינו את הערך של השקעת כסף והשקיעו).

אף על פי כן, לא ניתן להפריז בחשיבותו של הנאום הזה עבור החברה, לדעתי. כמו שאומרים, חזור על התוכנית שלך, ובמוקדם או במאוחר היא תגיע לרוב.

מיכאיל קזיניק עצמו אמר זאת באחד הראיונות שלו: "מה שחשוב לי זה לא האפקט המיידי, אלא הידיעה שגם פגישה אחת יכולה לתכנת אדם מחדש, גורמת לו לשקול מחדש את השקפותיו על ערכי החיים. המטרה ברורה - לנסות כאן, כמו בכל שאר המקומות, לפוצץ את האווירה של בלי בית ספר, בלי הכשרה, בלי השכלה, תנועה מוחלטת לשום מקום. כמובן שלא סביר שזה יקרה בעתיד הנראה לעין, אבל אני משוכנע שהעתיד שייך לבית הספר שלי. אנחנו רק צריכים לדבר על זה לעתים קרובות יותר".

מתוך נאום במועצת הפדרציה, מיכאיל קזיניק: "אם המדינה שלנו, בעת תכנון התקציב שלה, הייתה כותבת את "תרבות" כמספר 1, אז כל שאר התחומים יעלו אוטומטית באחוזים רבים.
אחוז אחד שנוסף לתרבות זהה לחמישה עשר אחוז לבריאות, זהה לעשרים וחמישה אחוז לחינוך. אנחנו משוכנעים בכך כבר הרבה זמן.

למה? עכשיו אני אנסה להוכיח את זה"


פרסומים נוספים ב-Besogon.TV

28 תגובות

אז הסתכלתי בראיון OTR עם M. Kazinnik בתוכנית "חילופי תרבות". בחור טוב. בעל מקצוע נהדר. אני מכבד אנשי מקצוע.

איזה אדם מדהים ומלא חיים! ואיך יש צמרמורת מתה מהמעילים המשועממים והעייפים שיושבים מעל.

ניקיטה סרגייביץ' תיאר את הכל נכון על מצבם של הכבאים. Bataysk RO אותו שכר, והפחתה בדרגה. את זה חייבים להעביר לפוטין, אחרת אף אחד אחר לא יפתור את זה.

יורי על תגובה מיום 29 באפריל 2018, 16:17
הסופר, מבקר הספרות, הפובליציסט והמתרגם פרופסור יבגני ויקטורוביץ' ז'רינוב כינה את המצאותיו של קזיניק "מסתובבות" בתוכנית הטלוויזיה "מתבונן".
מצא, יורי, את הסרטון הזה ביוטיוב על ידי שאלת "מיכאיל קזיניק בתוכנית Observer" במנוע החיפוש, הסרטון מתאריך 02/01/2016.
ערוץ היוטיוב שייך לקזיניק עצמו ונקרא "מיכאיל קזיניק".
הבחור הזה קאזיניק הוא שקרן שטוף שמש! הם אומרים לו "זו דעתך האישית", אבל הוא מטפס לבקבוק, טוען לגאונות בהמצאותיו. "אף אחד לא מבין כלום", רק הוא. כולם טועים - רק הוא צודק. עקשנות מדהימה... או אולי לא מפתיע, אבל די מובן? הדוד מישה בקדחת... הוא בטח רוצה כסף.

Lahn, גרמניה על תגובה מ-25 באפריל 2018, 21:35
לאנה, אני אקצר. קראתי שוב את הערותיך המקוממות וצפיתי שוב בנאומו של מיכאיל סמיונוביץ'. אני לא חבר או קרוב משפחה שלו, זו הפעם הראשונה שאני רואה אותו, והביצוע הזה לא עורר בי רגשות שליליים, להפך. לאחר קריאת תגובותיך, הייתה תחושה עזה של עוינות אישית מצידך כלפי אדם זה. במקרה זה, לא ניתן לדבר על הערכה אובייקטיבית יותר או פחות של פעילותו של מיכאיל קזיניק.

ובכן, אני לא באמת רוצה להתעמק במה שמונח על פני השטח ומוכר לא רק ללאנה, אלא גם ל"העולם והעיר", וסוקרה בדרכים רבות באוצר המחשבה הפילוסופית העולמית - ההוויה קובעת את התודעה באותה מידה שבה התודעה קובעת את ההוויה. שינויים הן באדם (ברמה הגנטית) והן בקהילה ספציפית (לאומית, מקצועית, אזרחית וכן הלאה) מצטברים וקובעים את מעמדו, מצבו ופוטנציאל של אדם, קהילה נתון. התפתחות הציוויליזציה הייתה יכולה להתקדם בכל דרך אם לפני 2000 שנה המחנה הנבחר של אברהם לא היה משיק למחזור נפשי נרחב את התזה הידועה (אפלטון, סנקה וכו') על אהבת הקרבה לרעך, רחמים ואחרים, הנקראת ב- Elade as eidos-idio (רעיונות, רוחות, אלים) - ומכאן האטימולוגיה של המילה אידיוט - "מאלוהים", "אידיאולוגי", "מבורך" בגרסה הרוסית. האנושות חיפשה את עצמה ואת מקומה באקומנה, ובנסיבות ההיסטוריות הרווחות של מערכת אחיזת העבדים של האימפריה הרומית, התממשה הפרשנות היהודית לאמיתות שחיפשו מיטב מוחות האנושות כאמת אצל המושיע. ליבם ומוחותיהם של לא רק המושפלים והנעלבים, אלא גם נכנסו ליחסים הממלכתיים-משפטיים של רומא ומחוצה לה.
לאחר שהחלה עם הכפירה היהודית לשימוש פנימי יהודי, הנצרות, הודות לשאול ("לא יווני ולא יהודי"), השתלטה על המרחב האידיאולוגי ועיצבה אותו מחדש. מאז, לאחר שכבשה את התודעה והלב של אחרים (ובמקביל), החזיקה היהדות, באמצעות ריבית, עמים, מפשוטי העם ועד למלכיהם, על עצם העניין... "הוויה". שיאם של מאמצים בני מאות שנים היה ארגון "עולם חדש" נקי מ"טורקמאדה" (נחש אוכל את זנבו) - מדינה יהודית-בונים חופשיים כמכשיר ליישום תורת הציונות. אבל הכפתור שהניע את תהליכי יישום מה שנכתב לא רק בשולחן ערוך, אלא גם ב"קטכיזם של יהודי ברית המועצות", ובתנ"ך עצמו, היה הקמת מערכת הפדרל ריזרב. ויוצאים לדרך... "תנו לי את ההזדמנות להנפיק כסף במדינה הזאת - ולא אכפת לי בכלל מי מוציא בה איזה חוקים" (רוטשילד. אני לא יכול להעיד על מילוליות הציטוט). או מי עוד לא יודע מי הבעלים של התקשורת באמא רוסיה ומי שולט בנכסיה ובכספיה? מבחינה פוליטית, רוסיה משועבדת כלכלית ומה שהטלוויזיה אומרת לאנשים זה רק צרות והרדמה, כדי ש... נניח, "העדר" לא יתפרע מהגשמת האבדון של עצמה.
אז, התפלל ותגיד, עכשיו אנחנו יכולים לגנוח על "שדדו!" כן, הם שודדים וחולבים, וכך זה יהיה עד שכולם יפסיקו להיות אידיוטים שמקבלים כאמת את דבריו של איזה קצין פוליטי לשעבר שמצטט את הבשורה בכל הזדמנות, או מולה, שכל חוכמתו טמונה במשהו (כן, למרות ללא דופי!) ידיעת ערבית - "קורא את הקוראן, ביצע את החאג'" וכו'. וזה שהוא נבל שיכור, לא מסוגל לא למקצוע ולא למדע, או אפילו ל... "נקר" (או אפילו... לגמרי לא רוחני) - זה לא משנה, הוא שר כת! "יש הרבה חטאים על החלק העליון של המגפיים של הבישוף" - דמותו של גיבור הסרט "האי" מאת פ' לונגין קרובה אליי יותר (אם אנחנו מדברים על קולנוע ודת).
אני יכול לדמיין כמה היו מתוחים אחרים, תוהים "מדוע הוא "נוהג" בזה? תהרוג את האידיוט שבך."
המשמעות היא זו, בקצרה:
אני לא אוהב משחק, אני אדיש לשחקנים (אני לא מחשיב את ו' טיכונוב כאחד מהם, כי הוא היה קודם כל גבר... ונשאר בליבנו), אבל אני מכבד את מארק זכרוב (לא אחד מהם!) על היצירתיות שלו. אני מוכן אפילו מחר להכניס להרמון שלי אפילו כמה צעירים יהודים יפים, צוענים ואפילו - לא תאמינו! - ארמנים.
ובאמת, בואו נשים לזה סוף - "יושבים" באתר, הטעם שלנו לא חשוב לחלוטין - יש נושאים שהם חיוניים למדינה: איכות האנשים במלוא מובן המילה, דרכים לשפר זאת איכות, מכשולים בדרכים אלו ודרכים להתגבר עליהם.

סרגיי ו' לתגובה היום, 28/04/2018, 15:04
סרגיי ו' היקר! הרי זה נאום במועצת הפדרציה! המסר העיקרי שלו: "תן לי כסף!" תסתכל ביוטיוב - זו רק התערבות של איזה קזיניק פעיל! קזיניק כאן, קזיניק שם... והוא נותן את ההרצאות שלו א-לה-מינכהאוזן, ומספר אגדות... נראה שיש לו שבעה ילדים בבית והוא צריך להאכיל את כולם, וכך סבא קזיניק פשוט נכנס. כל מיני צרות.
הוא לא נבוך מכלום, הוא לא נבוך מכלום. מוציא שטויות פזיזות. והוא מדבר על קרילוב כאילו שלשום הוא ישב לידו באותו סלון... והוא מרעיש על פושקין. בכלל: "ואז אוסטאפ נסחף"...
אני אפילו לא יודע למי הקז'יניק הזה נראה יותר: חלסטקוב או אוסטאפ איברגימיץ' בנדר. כנר גר בשווייץ. הוא חי חיים משעממים ועניים... ואז התחוור לו! אתה לא יכול להרוויח כסף סתם עם כינור. ועכשיו אנחנו רואים את התוצאה.

Piesogon לתגובה היום 28/04/2018, 15:37
האם לא קראת את הלכות השולחן ערוך? הדבר הכי מצחיק! מסתבר שישראלים פשוט לא יכולים אפילו לעסוק בעבודה פיזית רגילה. זהו חטא. אי אפשר לעשות חקלאות, למשל. גם במפעלים לא תראה אותם ליד המכונה. כולם להוטים להיכנס לתחום האינטלקטואלי. וכאן בדיוק שורש הבעיה. אם אחד עובר, הוא חייב להעביר את האחרים. ככה זה קורה - הם רומסים אחרים, זוחלים דרך עצמם. אתה אומר שאתה אוהב מוזיקה ישראלית? את מי אתה אוהב, מלבד מנדלסון וגרשווין? הרי כמעט ואין ילדים ישראלים בקרב מלחינים. יש מבצעים, אבל מעט מאוד מלחינים.

רבים מנציגי הקבוצה האתנית הזו, שמבחינת היכולות שלהם יהיו חסרי תועלת אפילו במפעל, יכולים להתברר וואו ברוסיה! במיוחד בהתחשב ברמת השחיתות...
יש לי חבר שחי בארה"ב כבר הרבה זמן, אינטלקטואל ממוסקבה. לפעמים אנחנו מתקשרים אחד לשני. שכנו היהודי עובד במשרה חלקית כגנן. בתו של הגנן רצתה להיות רופאה, אבל היא לא הצליחה, כי אין כמעט שחיתות בארה"ב, אבל היא לא הצליחה במוחה. יהודים נורמליים לחלוטין, ללא יהירות או שאפתנות. יש לי גם חבר בגרמניה, שחלק מהשורשים שלו הם מישראל. אבל אדם נורמלי לחלוטין.
ואני זוכר את נעורי בברית המועצות. לאן שלא תלך בתחום האמנות, אתה לא יכול ללכת לשום מקום מבלי להיתקל ב"הם".
כולם מוכשרים, אתה אומר? אהה-אהה... מלבד KVN - משחק קולקטיבי ואפילו עממי - אין לנו הומור וסאטירה איכותיים בכלל! ודרך אגב, שמתם לב(?) - אחרי KVN, רק "הם", כלומר, "הנבחרים", נכנסים ל"מקצוענים בטלוויזיה". יתר על כן, הטלוויזיה הרוסית מבחינת הומור היא ברמה נורא נמוכה, פשוט סוג של מגונה... סלפאקוב לבד עם השירים שלו שווה משהו! ובמוזיקת ​​פופ? מבאס לגמרי! חבורת יוקדים כבשה את הבמה ופשוט לא נותנת לאף אחד מהמוכשרים והצעירים לעבור!
אני לא יודע איך העניינים בסרטים עכשיו... צפיתי בתוכנית על גורלה של אירינה אלפרובה...
מארק זכרוב פעם, ידוע ששיפשף את כל השחקניות כך, דחף את בתו...
ואם חושבים על זה, מה נהדר בקולנוע שלנו? כן, חוץ ממיכלקוב וטרקובסקי, אין מה להראות.
קומדיות גאידייב שלנו נפלאות. בשבילנו. ברמת משק הבית. אבל הם לא מתאימים לרמה האוניברסלית! "החברה התשיעית" מאת בונדרצ'וק, בתרגום לגרמנית, נראתה בגרמניה. עלילה חזקה ומצולמת היטב.
צִיוּר? זה הסתיים בדרך כלל ב-1917. ואסילי קנדינסקי חי ועבד בגרמניה. מלביץ' ידוע בעיקר בזכות הריבועים והמושגים העיצוביים שלו. מארק שאגאל, שאביו היה מעמיס במפעל הבירה ויטבסק, עזב את הארץ, ובכלל הכישרון שלו מוטל בספק רב. אבל תחת הרומנובים, כמה כשרונות התגלו! אפילו קשה לרשום את כולם - יש כל כך הרבה. איכשהו הרומנובים הגרמנים האלה יצרו תנאים לכשרונות.
ובשנת 2004 נסעתי לקרלסרוהה בגרמניה לתערוכה הבינלאומית של ציור וגרפיקה מודרנית. היה רק ​​אמן אחד מרוסיה שצחקו עליו. וגם אני נחרדתי.
היו הרבה מלחינים לא יהודים במוזיקה תחת הרומנובים. ואיזו איכות, איזה קלאס, איזה עומק ורוחב! וגם הגרמנים-אוסטרים בגרמניה באותם ימים היו ברמה הגבוהה ביותר.
איך זה ברוסיה היום? פיליה קירקורוב עם פלגיאט שלו? פוגאצ'ב אלה וגאלה? לא נכנסתי לחלל הטלוויזיה הרוסית כבר עשר שנים. וכשחזרה ב-2008 בקשר לאירועים האוסטיים, היא הייתה המומה. אותם להיטים, אותם מנגינות, אותם פרצופים, אותם טעמים ומוסר. אם לומר זאת בכמה מילים - וולגרי ופרימיטיבי. וכך זה עד עכשיו. ומי מילא את כל הנישות במוזיקת ​​פופ, בהומור-סאטירה, בקולנוע?
באופן כללי... תגרשו את מספרי הסיפורים האלה. לטאטא את זה במהירות.

1. שום דבר אישי, ויותר מכך, לאחר שהודיתי (אצטט את האני האהוב שלי, סלח לי) "על התענוג האסתטי של צפייה והקשבה", לא התכוונתי להיכנס לנושאים קטנוניים - לא הקטע שלי, אדוני. תן לנו משהו לוהט יותר, יותר פוליטי או משהו, ואסוציאציות עם "הדברן והעושה צרות" ברונשטיין (שחלקו באונס המדינה ב-1917 הוכח ללא עוררין) מעידות על כך בדיוק. עם זאת, אבוי, אנשים מבקשים "תחקיר".
2. איני רואה לנכון ואפשרי לעצמי בהזדמנות זו להישבע אמונים לאידיאלים של אינטרנציונליזם והומניזם (ולו רק בגלל שאני עצמי, בהיותי אזרח רוסיה, אינני רוסי) - במקביל, הדומיננטיות של האלמנט היהודי בחיי התרבות של רוסיה מדברת לא רק על כישרון ללא תנאי של רבים מנציגיה, אלא גם על חזית מאוחדת בפיתוח הקצאות התקציב. בעבר, כבר נתתי דוגמאות לעובדות של "שפט שלב רגליים" המוכרות בדרך כלל ברחבי רוסיה. מי מעז לערער על ראויות הפרס לבמאי הסרטים האהובים עלינו, מארק זכרוב, לאמנים האהובים עלינו שמתפרנסים שם או עם בחירתו של אברהם כאן?! אף אחד! ושזה יהיה לגמרי לא צנוע מצידי, אבל אני גם נהנה ממוזיקה קלאסית עם הכרת תודה למבצעים (כלי מיתר, קלידים, כלי נשיפה, תזמורת...) בלי לסבול מבעיות "צדדיות" אחרות.
3. "באמת, על איזה סוג של תרבות אנחנו יכולים לדבר", כותב סרגיי. מבלי להיכנס לאטימולוגיה של המילה "תרבות" ולא לרצות לקחת את תשומת הלב של "החושבים" (סליחה על חוסר התרבות שלי, ובמקביל, טעויות דקדוק אפשריות - יש לי 50% הנחה על האמור לעיל -הסיבה המוזכרת), אני מעז להזכיר לך, למשל, על "תרבות החייל" באחד מהפרסומים של בסוגון (אין צורך לחשוד בי ש"יצירת מאסטרו לעצמי" - אני רק מסכים איתו בזה מקרה מסויים!).
3. אני משפיל אותך! בהיותך אדם תרבותי, סרגיי, לא באמת תאשים את שייקספיר, ניזמי, אריסטו, חיימיץ' ושאר טיטאנים של מחשבה ומקורבים רוחניים מהעבר בחוסר תרבות רק בטענה שהם לא קראו את צ'כוב במקור, אל תקראו. מעריץ את "הכיכר השחורה" ולא שמעתם את נאומו של מ' קזיניק במועצת הפדרציה של הפדרציה הרוסית!?
בשביל זה, סלח לי - אין לי זמן...

שלום. קראתי כמה מהמגיבים. ואכן, על איזו תרבות נוכל לדבר אם לאזרחים בודדים אין כבוד בסיסי לאדם ולדעותיו, אמונותיו וניסיונו? ראשית, יקרים, שאלו את עצמכם בנוחיותכם: מיהו קזיניק, ומי אתם נגדו, באובייקטיביות, בנאמנות וב"תחקיר" המפורט שלכם. בכנות.

לאנה היא ילדה טובה, והיא דופקת את המסמר בראש.

יורי להערתו מיום 22.4.2018, 19:10
אתה מבין, יורי...
ראשית, ברצוני להציג את עצמי: בהשכלתי אני נציג של אמנות, כלומר, יש לי דיפלומה ומקצוע בהתמחות באמנות.
יש אנשים שאומרים: "נמאס לי מהקלאסיקה! משעמם!"
אבל כמקצוען, אני יכול להבטיח לכולם: קלאסיקות זה מגניב, קלאסיקות הן עמוקות, קלאסיקות הן אוקיינוס ​​של משמעות ופרטים.

לגבי מיכאיל קזיניק הנוירסטני הזה, שאיכשהו הגיע עד למועצת הפדרציה, הוא שקרן. ובכן, הוא פשוט שקרן, זה הכל.
פושקין הקלאסי אינו זקוק לקריאה "מיוחדת" של קזיניק. קרילוב לא צריך את הסיפורים של קזיניקוב. ובכלל, אף אחד לא צריך מראות מעוותות. בקלאסיקה כשלעצמה יש עדיין תהומות בלתי נחקרות, בלתי מורגשות, שלמציאת משהו נוסף בנוסף זו טיפשות מוחלטת.
מוזר שמישהו אפשר לקשיש הזה עם תסמונת מינכהאוזן לפרוץ למועצת הפדרציה.
לא כל שקר הוא אמנות. ובמקרה זה, שקר לא יביא שום תועלת.
ועוד יותר מכך, השקר הזה לא יעזור להפוך אנשים לתרבותיים יותר.

ושאלה נפרדת. על קלאסיקות בכלל.
ברוסיה יש הרבה עיבודים קולנועיים של קלאסיקות.
אני חושב שהרבה מהסרטים האלה צריכים להתעדכן. הקלאסיקה טובה, בין היתר, כי זה תמיד נהדר "ללכת לישון" לכל זמן. לכן יש צורך לעשות מחדש את הקלאסיקות בזמננו, בצורה אחרת. זו המשימה של ניקיטה סרגייביץ'...
צפיתי באימה בהפקה החדשה של שחנאזארוב של אנה קרנינה. הסוג של אנה שהשחקנית בויארסקאיה מדמיינת היא לא זה. זה מאוד מאוד גרוע. זה לא ליאו טולסטוי. "תעודת" הפסטיבל שהונפקה לבויארסקאיה הפתיעה עוד יותר... זה כאילו חתיכת זכוכית קיבלה "דרכון יהלום". שכנאזארוב התגאה בכך שכל הפנים בסרט, כל הפרטים, הם בדיוק כמו בספר... אז?
מְלָאכָה
שמתי אותו למרגלות האמנות;
הפכתי לאומן: אצבעות
נתן שטף צייתני ויבש
ונאמנות לאוזן. הורגים את הצלילים
קרעתי את המוזיקה כמו גופה. האמין
אני אלגברה הרמוניה.
("מוצרט וסליירי" מאת א.ס. פושקין)

מזכיר לי את הסרט "מונכהאוזן ההוא". מיכאיל קזיניק מזכיר, כמובן, את הברון מ', חולם ומספר סיפורים חביב. אבל זה נפלא. איפה עוד, אם לא בתרבות ובתחום האמנות, נוכל לפגוש חולמים כנים ואדיבים כאלה? אבל החלומות האלה הם הדרך לישועה שלנו. עלינו לנסות לגלם אותם ולהאמין בניסים הללו. ואז, תאמין לי, הם מתגשמים. לגבי האנשים שמגיבים כאן. אצטט את אחד מגיבוריו של בולגקוב: "...אנשים רגילים, באופן כללי, דומים לישנים, נושא הדיור רק קלקל אותם." איך אתה מעז לכתוב דברים כאלה כאן בתגובות על אדם שאתה לא מכיר? על הצמא שלו לכסף, אינטרסים אנוכיים? מאיפה מסקנות כאלה. מנאומו של מיכאיל קזיניק, אני יכול רק להסיק את זה - זה זן נדיר עכשיו של אדם שסוגד לאידיאלים בהירים וגבוהים, מאמין בכוחה של אמנות, הארה, יש לו נשמה לאנושות, ועושה זאת בכנות, בגלוי , בלב טהור, מתאמץ כל כך, נותן את הכל ב-100%, פנה אותנו אל האור. אבל החברה שלנו חולה, כן - הם פשוט לא מאמינים בקיומם של אנשים כאלה, הם מנסים לבלבל אותם עם לכלוך. למה אתה עושה את זה? ברצוני לשאול.

קזיניק הוא כנר ומוזיקאי מצוין. ומורה מעולה לילדים. והוא מדבר בצורה מעניינת.

הוא לא בא לשם לבקש כסף לעצמו, לאנה. ומשום מה הוא הוזמן, אולגה (כאילו אזרחים זרים לא יכולים להופיע במועצת הפדרציה), כאילו לאלה שעזבו אין זכויות והם בכלל לא אנשים. קזיניק מעלה שאלות חשובות ובמובנים מסוימים הוא בהחלט צודק, אבל הוא עושה את זה בצורה הפדגוגית שלו מבחינה אמנותית, ושם זה, לדעתי, מיותר - הם לא יבלבלו את זה. גם כאן חלק מהאנשים לא הבינו.
וכמובן, אזכורים של "חמישים הסרטים שלי" חושפים אותו בתור האקסטר, וזה שובר את כל הקסם והופך את התפיסה של הדמות הזו לסוג של נוכל וליצן משחקי מילים. אם לקזיניק לא היו מאחוריו את כל הפעילויות המוזיקליות שלו, הייתי חושב כך. אבל אני חושב שיש לנו פחות מדי מוזיקאים ומורים מוכשרים כאלה ואנחנו מפסידים הרבה, שיש מעט מדי כאלה ושהם נדחפים למצב שצריך להשיג כסף על זה ועל זה.

אני רחוק מאוד מתרבות, אבל אני מסכים לחלוטין עם מיכאיל סמיונוביץ'. אני מאמין שחוסר תרבות מביא להרבה בעיות בחברה שלנו. לכן, אנחנו בהחלט צריכים להוציא יותר על תרבות. איזו תרבות היא השאלה השנייה?
לאנה מגרמניה, לרוב מסכימה עם ההערות שלך במרחבי בסוגון, אבל כאן אני לא רק חולק, אלא גם נעלבת. אני בספק שכפי שאתה אומר, "קרטין שטוף שמש" יכול להגיע למועצת הפדרציה. אפשר לראות את הנאום הזה בדרכים שונות, אבל למה לפגוע באדם מכובד בגיל מבוגר?

לאן, גרמניה, 21 באפריל, 01:26.
אז... אז, אחרת!
גרידא "פי-איט כמו טרוצקי". גם הוא, לאחר שקיבל דרכון מידיו של אותו וודרו ווילסון, הפליג בספינה עם שלוש מאות "ספרטנים", שחלקם... לא דיברו רוסית (!), כדי לפתות את ההמונים.
אבל בעצם, האיש עם המרירות צודק - צרות רבות נובעות מחוסר תרבות.

פזוגון על תגובה מ-19 באפריל, 2018, 17:23
הסתכלתי על הנאום של קזיניק בפעם השנייה. ניסיתי לכלול אובייקטיביות ואם אפשר גם נאמנות. מאז, אחרי הכל, הסרטון הזה הובא לידיעתנו לא על ידי "מישהו", אלא על ידי המאסטרו מיכלקוב עצמו.
אבל היה זה במהלך הצפייה השנייה, כשהרגשות שדוד קזיניק סוחט כל כך מהצופה מהצופה קצת התפוגג ברקע, המהות הפרו-שמוטובסקית של מספר הסיפורים צצה לפתע אפילו יותר בבהירות.
ואכן, פייסוגון היקר, הדוד קאזיניק "מסביר, מתחבר, מחזיק ומוביל בצורה כזו שפטרוסיאן אינו שוכב מסביב ובמציאות - הוא אפילו לא מרים את ידו ל"תחקיר" מפורט.
אבל אנחנו חייבים!!!
כך. הכי מובן מאליו.
איפה הסרטונים של הדולפינים, אם הם צולמו מכל מכשירי הקלטת הווידאו האפשריים, ואפילו (אוי פנטסטי!) ממזל"טים? ובכן, נניח שכאשר הרחפנים שוגרו, הדולפינים ברחו. אבל איפה הסרטון לפני זה? אם סרטון כזה היה קיים, אי אפשר לדמיין שהוא לא היה מסתובב ביוטיוב תוך מספר שעות.
על "והארון פשוט נפתח" ו"הארון פשוט נפתח" זה שטות גמורה. והדוד קזיניק סובל בבירור מאשליות הוד, ומדמיין את עצמו שווה בגאונות לאיינשטיין. שטויות מוחלטות!
על "ליד הים הכחול מאוד" - גם אנאלפביתים. לפני זמן רב, בכל הניתוחים הספרותיים של האגדה הזו של פושקין, הוסבר לכל הילדים שהים קודם כל כחול, ואז הצבע משתנה. לא תגלית. ומה הקשר לקזיניק? שוב אשליות הוד וטענות לגאונות... שטויות!
על "דוד אונייגין" ו"מותו מיד לאחר מחלה" - נו, שטויות מוחלטות. זה מביך אפילו לשמוע. בושה למספר.
על "מוזיקה של תרבויות עתיקות" - מדוע לא הוכרזו שמות המחברים? ומה הקשר של "ציביליזציות עתיקות" לזה? גם אם המוזיקה לקוחה מתקופת הזמן "הרנסנס המאוחרת", היא עדיין לא ציוויליזציה רחוקה. ברור שדוד קזיניק בוגד...
והפריסות הגאוניות של האגדה על הביצה - זה טוויסט חובה! מסתבר שלא כולם יכולים לאכול 1% לאמנות (ביצת זהב), יש אנשים שלא יכולים להתמודד עם זה, אז עדיף להם להישאר עם הביצים המקושקשות הפשוטות שלהם.
ובכן, זה נכון! 1% עבור שירותי בריאות פלוס ביצים מקושקשות פשוטות עדיף על ביצי Kazinik מזויפות כאלה הצבועות "זהב".
וכן, פייסוגון היקר, הסכנה של היעלמות 1% מהתקציב במקום "לאמנות" בכיסם של הקזיניקים, סרברניקובים, גלמנס ורייקינס גדולה מאוד...
אני אישית מתעניין בגילוי כשרונות לאומיים חדשים, שמשום מה נפתחו ושגשגו תחת הגרמנים של רומנוב. ותחת ברית המועצות וגורבצ'וב-ילצין, משום מה הם עזבו לצרפת-איטליה או פשוט לא נולדו. ומה זה אומר? אז למה זה כך?